youcandoitjustdoit.blogg.se

Jag är en trebarnsmamma på 25 år och ibland är det inte lätt att hinna med att ens tänka på sig själv och sin egen hälsa och man fastnar lätt i gamla mönster. Det kan vara både fysiskt och psykiskt påfrestande och det är lätt att man vantrivs med sig själv. Så var det för mig! Men inte idag! På tre månader har jag gått ner 17 kg och detta helt på egen hand! Jag får ofta frågan vad jag gjort eller hur jag gör och orkar. Jag är ingen kostrådgivare och har inga utbildningar kring ämnet. Jag säger inte att det jag skriver är det rätta och det bästa för kroppen, men för mig fungerar det och jag mår jättebra. Alla är vi olika och det får vi inte glömma bort! Du kanske kan få lite tips och nya ideer. Det du vill läsa, läser du resten kan du strunta i. Alla har olika synpunkter om saker och ting och tur är väl det ;)

Välkommen hit!

Kategori: Allmänt

Jag tror det alltid är lika jobbigt när man ska ta tag i och börja med någonting nytt!
Det kan vara allt ifrån att börja blogga (som jag gör nu) till att börja laga den där maten, hänga upp den där tvätten, ah egentligen allt mellan himmel och jord.
 
Men någonstans måste man ju börja och någon gång gör vi nog alla ett försök. Jag tror att det är inställningen till det vi ska göra och det första försöket som sätter ribban till vad vi egentligen kommer att klara av och orka med.
 
Jag har lärt mig mycket om mig själv det senaste halvåret och det har varit nyckeln till att jag mår så bra och orkar så mycket som jag gör idag. Jag är oerhört glad och tacksam för alla nya kontakter och vänner som jag träffat och som berikar mitt liv!
En helt ny värld har öppnats sig för mig! Och med det helt nya chanser!
 
Här kommer jag att skriva om saker som intresserar mig och som hjälper mig att orka med allt och må bättre, här kommer jag även att skriva lite tips och ideer och mycket mer.
 
Må väl!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Elin Lilja säger:

    åh vad roligt att följa dig här, håller tummaran för att det slinker in en bild på Atlas lite då och då också;-)

    Du har verkligen gjort en fantastisk resa!

    Synd att jag inte kan vara med och hejja på lördag!

    För du ska väl klämma en bra tid på kretsloppet då va?! :-)

    Många kramar från Elin o co.

    Svar: Hej!Ja jag tänkte att jag skulle försöka mig på det där med bloggande :)

    Ja resor har vi alla gjort mer eller mindre och det är alltid kul när man får inspiration till att göra något nytt.
    Jag längtar så tills Atlas är tillräckligt stor så han kan följa med ut och springa med mig!
    Än har jag inte anmält mig faktiskt men det var tur att du påminde mig för jag hade nästan glömt bort det :/ vi har hållt på med staketbygge ett bra tag nu så huvet har varit gröt! Men nu börjar det arta sig och det ska bli så kul att kunna släppa Atlas så han kan leka av sig i trädgården med oss och barnen :D

    Tänkte att jag skulle försöka mig på en tid under 25 min på 5km. Vet inte om det är bra eller dåligt men i vilket fall är det bättre än vad jag hittills gjort.

    Ha det så bra allesammans så hoppas jag att vi ses snart!
    Kramar från oss alla!
    Hanna Bertilsson Eira

    2012-09-10 | 18:36:50
    Bloggadress: http://www.elinshunderi.se

Kommentera inlägget här: