youcandoitjustdoit.blogg.se

Jag är en trebarnsmamma på 25 år och ibland är det inte lätt att hinna med att ens tänka på sig själv och sin egen hälsa och man fastnar lätt i gamla mönster. Det kan vara både fysiskt och psykiskt påfrestande och det är lätt att man vantrivs med sig själv. Så var det för mig! Men inte idag! På tre månader har jag gått ner 17 kg och detta helt på egen hand! Jag får ofta frågan vad jag gjort eller hur jag gör och orkar. Jag är ingen kostrådgivare och har inga utbildningar kring ämnet. Jag säger inte att det jag skriver är det rätta och det bästa för kroppen, men för mig fungerar det och jag mår jättebra. Alla är vi olika och det får vi inte glömma bort! Du kanske kan få lite tips och nya ideer. Det du vill läsa, läser du resten kan du strunta i. Alla har olika synpunkter om saker och ting och tur är väl det ;)

Tips

Kategori:

Något som är grymt irriterande är när man är ute och springer, har fått upp flåset kanon och det känns toppen och så går SKOSNÖRET UPP!!
Va gör man?!
Jo det är bara att stanna och knyta skon igen. Grrr!
Vissa skosnören är så väldigt glatta och hala också så hur hårt man än knyter så lyckas dom små rackarna ibland lirka sig upp i alla fall!!
 
Det kanske inte låter som världens ilandsproblem men det är faktiskt inte kul när det händer, man tappar liksom både i ork och tid.
 
Efter att detta hade hänt mig några gånger så började jag me detta:
 
Innan jag ska springa iväg knyter jag alltid skosnörena sen tejpar jag med skadetape över knuten tvärs över foten en bit ner på båda sidorna :)
 
Detta fungerar kanonbra! Så tejpa skorna och JUST DO IT!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: