youcandoitjustdoit.blogg.se

Jag är en trebarnsmamma på 25 år och ibland är det inte lätt att hinna med att ens tänka på sig själv och sin egen hälsa och man fastnar lätt i gamla mönster. Det kan vara både fysiskt och psykiskt påfrestande och det är lätt att man vantrivs med sig själv. Så var det för mig! Men inte idag! På tre månader har jag gått ner 17 kg och detta helt på egen hand! Jag får ofta frågan vad jag gjort eller hur jag gör och orkar. Jag är ingen kostrådgivare och har inga utbildningar kring ämnet. Jag säger inte att det jag skriver är det rätta och det bästa för kroppen, men för mig fungerar det och jag mår jättebra. Alla är vi olika och det får vi inte glömma bort! Du kanske kan få lite tips och nya ideer. Det du vill läsa, läser du resten kan du strunta i. Alla har olika synpunkter om saker och ting och tur är väl det ;)

Kretsloppet

Kategori: Träning

Idag sprang jag och Tuva kretsloppet i Borås.
Tuva sprang 400 meter och var superduktig! Hon fick en t-shirt och en fin nummerlappa att ha på magen när hon skulle springa =) Hon var såå söt!
 
Jag sprang 5 km.
Jag hade som mål att springa under 25 minuter vilket jag var lååångt ifrån :/
Jag hade inte tänkt mig för i veckan utan gett mig ut i Torsdags kväll på en 5 km:etare när det var ganska så kallt. Efter det fick jag ont i ljumskarna vilket såklart inte hade gått över tills idag. Jag har även haft nått svajsigt med andningen (allergi tror jag) så det kändes lite tråkigt att inte vara på topp när jag skulle springa idag. Men det är väldigt svårt att känna sig heeelt 100% ig, det gör man nästan aldrig, det är sällan som allt stämmer till 100%
Men jag är ganska så nöjd ändå, men jag hade gärna gett liiiite till såklart. (det retar mig så det här med ljumskarna!!)
Jag är världens tävlingsmänniska så riktigt helt nöjd blir jag väl aldrig ;)
 
Nöjd med placering, mindre nöjd med tiden.
 
Min placering blev 9 av 199 st så visst är jag nöjd :D
Tiden blen 26,22 så helt nöjd kan jag ju erkänna att jag inte är eftersom mitt mål var under 25.
 
Sen tror jag att det kan vara svårt när man aldrig tidigare har gått/sprungit sträckan innan, när man inte vet hur den ser ut eller är uppbyggd. Det blir svårt att veta hur man ska lägga upp loppet för att orka och få ut max. Man vet ju inte vart det går uppför eller nerför eller hur långt det är kvar till mål. Jag trodde ca 5 ggr att jag runt hörnet skulle komma till upploppet och se målet men gång på gång såg jag inget mål :/ då blev jag lite matt. Eftersom jag inte känner till staden heller så hade jag ingen aning om vart jag var! he he
Men det var en upplevelse utöver det vanliga! Helt klart!
 
Ska jag sumrera det hela så är jag absolut nöjd! :D
Nu är värmebrallor och tigerbalsam inköpt!
 
När jag såg Tuva springa idag i sin alldeles förstora gröna t-shirt kunde jag inte bli annat än helvarm i hjärtat <3
min lilla kavata tjej så liten (om man jämförde med dom andra) och sprang hela vägen själv! I mål fick hon en banan och juice.
 
Bilder kommer senare!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: